TILAISUUDET

Flat View
Vuosinäkymä
Kuukausinäkymä
Kuukausinäkymä
Weekly View
Viikkonäkymä
Daily View
Tänään
Categories
Kategorianäkymä
Search
Etsi

Kaikki tilaisuudet

Yritykset aktivisteina – miksi ja miten firma ottaa kantaa?

 vlad-tchompalov-248830-unsplash (kopio).jpg

Sosiaalisen median ja valeuutisten aikakaudella yritykset eivät voi olla passiivisia sivustaseuraajia, vaan niiltä odotetaan entistä vahvempia yhteiskunnallisia kannanottoja ja avauksia. Tutkijoiden Wettsteinin ja Baurin mukaan yritysaktivismi on muuta kuin yrityksen suoran taloudellisen intressin edistämistä; sellaisten arvojen ja ideoiden ajamista, jotka eivät suoraan liity yrityksen liiketoimintaan, ja jotka kohdennetaan laajalle yleisölle, ei vain poliittisille toimijoille tai instituutioille.

Tällaisia kannanottoja on nähty viime aikoina myös Suomessa, ja kaikki merkit viittaavat siihen, että yritysaktivismin trendi on tullut jäädäkseen. Erityisesti nuoremmat kuluttajat odottavat brändeiltä mielipiteitä ja arvojen tuomista parrasvaloihin konkreettisesti.

FIBSin Yritysvastuu 2018 -tutkimuksen mukaan yli 60 % suomalaisista yrityksistä on ottanut kantaa yhteiskunnallisesti merkittäviin teemoihin kuluvan vuoden aikana. Erityisesti suuret yritykset kertovat osallistuvansa yhteiskunnalliseen keskusteluun aktiivisesti.

Mihin aiheeseen sitten kannattaa ottaa kantaa? Miten kannanoton saa lentämään? Miten vältetään nolot karikot tai ylilyönnit? Voiko ottaa kantaa, jos omassakin toiminnassa on vielä kehitettävää?

FIBS ja Ellun Kanat kutsuvat yritysvastuun, viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisia mukaan löytämään näkökulmia, ratkaisuja ja konkreettisia yhteistyön muotoja onnistuneen yritysaktivismin tueksi.

Tilaisuudessa kuulet alan innostavimmista yritysesimerkeistä, saat käyttöösi konkreettisia työkaluja onnistuneeseen yritysaktivismiin sekä pääset sparrailemaan mahdollisia ratkaisuja ja yhteistyökuvioita tilaisuuden muiden osallistujien kanssa. Tilaisuus toteutetaan vahvasti osallistavaa Sitran Erätauko-menetelmää soveltaen.

Tilaisuus on suunnattu ensisijaisesti suurille ja keskisuurille FIBSin jäsenyrityksille tai -kansalaisjärjestöille.

Ohjelma           

13.00     Ilmoittautuminen ja kahvit

13.30     Tervetuloa!
              Riikka Leppänen, yritysvastuuasiantuntija, FIBS

              Mihin ilmiöihin tai trendeihin yritysten pitää ottaa kantaa juuri nyt?
              Mikko Dufva, ennakoinnin johtava asiantuntija, Sitra

             
Miten yritys ottaa kantaa onnistuneesti?
              Ville Tuominen, liiketoimintajohtaja, Ellun Kanat

              Tilaisuuden aikana tehdään myös osallistavia harjoituksia.

16.00     Tilaisuus päättyy       

Aika, paikka & osallistumismaksut

Päivä

Tiistai 11.12.2018

Aika

Klo 13-16, ohjelma alkaa klo 13.30

Paikka

Musiikkitalo, Mannerheimintie 13, Helsinki

Osallistumismaksut

Tilaisuus on avoin ja maksuton FIBSin jäsenille

Lisätietoja

Miira Kokkonen, 044 367 3632, miira.kokkonen(at)fibsry.fi

Yhteistyössä mukana

ellunkanat   UMlausekeFIvari kopio    musatalo 2

Tilaisuuden esitykset

Esitykset löydät tilaisuuden jälkeen FIBSin tietopankista klikkaamalla ohjelmassa olevaa otsikkoa (vain FIBSin jäsenille, edellyttää käyttäjätunnusta).

Ilmoittautuminen

Tilaisuuden ilmoittautuminen avataan lähempänä tilaisuutta

Takaisin

Additional information