TILAISUUDET

Flat View
Vuosinäkymä
Kuukausinäkymä
Kuukausinäkymä
Weekly View
Viikkonäkymä
Daily View
Tänään
Categories
Kategorianäkymä
Search
Etsi

Kaikki tilaisuudet

Vastuullisen brändin rakennuspalikat II: Ravistele markkinoinnin stereotypioita

 alice-achterhof-85968 (kopio).jpg

Viime vuosina tutkimuksessa ja mediassa on keskusteltu kiivaasti inklusiivisesta markkinoinnista, mikä tarkoittaa erilaisten ihmisten, kulttuurien ja sosiaalisten rakenteiden todenmukaista esittämistä ja perinteisten stereotypioiden ravistelua mainonnassa.

Yrityksille inklusiivinen markkinointi on merkittävä keino viestiä arvoistaan, rakentaa vastuullista brändiä ja tavoittaa laaja asiakaskunta. Inklusiivisen markkinoinnin tavoitteena on ymmärtää ja arvostaa yhteiskuntamme monimuotoisuutta ja yksilöitä, ei heihin liitettäviä stereotypioita. Inklusiivisella markkinoinnilla voidaan ottaa kantaa myös sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kysymyksiin.

Inklusiivisen markkinoinnin liiketoimintahyödyt ovat selkeät: jos kuluttaja ei löydä tarttumapintaa tai vertailukohtaa itsensä näköisistä mainoksista, hän vie rahansa sinne, missä hänet nähdään.

Välillä hyvillä aikomuksilla tehdyissä markkinointikampanjoissa on unohdettu iso osa yhteiskuntamme monimuotoisuutta, tai niissä jopa vahvistetaan usein negatiivisia stereotypioita erilaisista kulttuureista, ihmisistä ja sosiaalisista rakenteista. Kuluttajat arvioivat entistä herkemmin yritysten tapaa käsitellä yhteiskunnan monimuotoisuutta, ja viime aikoina julkiseen keskusteluun onkin noussut useita inklusiiviseen markkinointiin liittyviä kohuja niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

Some-kohujen pelossa voi tuntua helpolta pitäytyä perinteisessä mainostyylissä ja kiertää myös yhteiskunnalliset kannanotot kaukaa, mutta miksi kohdentaa mainokset vain rajatulle asiakasryhmälle, jos voi puhutella kaikkia potentiaalisia asiakkaita, ja samalla siirtyä vastuullisuussanoista tekoihin?

FIBSin helmikuun seminaarissa paneudutaan siihen, miten vastuullista brändiä rakennetaan yhteiskunnan moninaisuutta heijastavan, kaikenlaisia kuluttajia arvostavan ja puhuttelevan markkinoinnin kautta.

Tilaisuuden jälkeen

  • tiedät millaista on inklusiivinen markkinointi
  • osaat arvioida markkinointiviestintäänne inklusiivisen markkinoinnin näkökulmasta
  • osaat suunnitella yrityksenne viestintää ja markkinointia laajemmalla paletilla, stereotypioiden karikoille karahtamatta

Seminaari on suunnattu erityisesti markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja se on jatkoa joulukuussa 2017 järjestetylle Vastuullisen brändin rakennuspalikat -seminaarille.

Ohjelma           

08.30  Ilmoittautuminen ja aamiainen

09.00  Tervetuloa!
Riikka Leppänen, yritysvastuuasiantuntija, FIBS

Inklusiivisen markkinoinnin ABC
Jasmina Amzil, markkinointi- ja liiketoiminnan kehityspäällikkö, Ruskeat Tytöt 

Markkinoinnin piilotetut viestit ja asenteet
Merja Bauters, semiotiikan dosentti, Helsingin yliopisto

Yrityscase: Inklusiivinen markkinointi Unileverin brändeissä
Riitta Jantunen, markkinointipäällikkö, Unilever Finland

Miten tehdään erilaisuutta kunnioittavaa markkinointia käytännössä?
Sara Salmani, Diversity Marketing –asiantuntija, Miltton

11.30 Tilaisuus päättyy

Aika, paikka & osallistumismaksut

Päivä

Tiistai 27.2.2018

Aika

Klo 8.30-11.30 - ohjelma alkaa klo 9.00

Paikka

Kiltasali, Lapinrinne 1, Helsinki

Osallistumismaksut

Tilaisuus on avoin ja maksuton FIBSin jäsenille, muille 250 €.

Tilaisuutta voi seurata myös striimattuna sekä katsoa tilaisuuden jälkeen tallenteena  - Ilmoittaudu striimaukseen alla olevan linkin kautta. Striimauksen hinta muille kuin FIBSin jäsenille 100 €. 

Lisätietoja

Riikka Leppänen, riikka.leppanen(at)fibsry.fi

Tilaisuuden esitykset

Esitykset löydät tilaisuuden jälkeen FIBSin tietopankista klikkaamalla ohjelmassa olevaa otsikkoa (vain FIBSin jäsenille, edellyttää käyttäjätunnusta).

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu seminaariin

Ilmoittaudu livestriimaukseen

Takaisin

Additional information